23 mars 2009

Storstadens vackra tystnad


Jag vandrade genom Göteborg stad här om kvällen och njöt. Det är något visst med att se den kolsvarta natthimlen upplyst av storstadens ljus, att gå och njuta av lugnet och tystnaden trots att det är fullt av liv och rörelse bara en kort promenad därifrån, att se de färggranna neonskyltarna på håll. Storstadsromantiker? Ja, utan tvekan. Inte undra på att jag drömmer om ett halvår i New York.

I övrigt så är förra läsperioden ett minne blott, och två betydligt mer intressanta kurser är påbörjade. Det bästa är nog ändå att om två veckor så har jag påsklov. Det är inte fy skam. Jag hade hoppats att kunna åka upp till slätten och se finalhockey, men de drömmarna blev våldsamt nedsparkade, sönderslagna och begravda. Kanske blir det en sväng ändå för att träffa familj och vänner, det återstår att se.

På bloggfronten kan nämnas att jag framöver kommer (försöka) hålla mina hockeyrelaterade tankar till LHCFans blogg på SvenskaFans.

Just nu: Thåström - kort BIOGRAFI med litet testamente

1 kommentar:

Stenholm sa...

Det är min karl det!! Skönt med en till sportbloggare med annat än gröt bakom pannbenet! Love you!!