11 september 2008

Moment 22.

Jag sitter och gör allt annat än det jag borde. Varför ska det vara så svårt att komma igång och plugga? Om tre och en halv timma börjar jag jobba, och det hade varit bra att fått lite gjort idag. Jag känner mig orkeslös, på gränsen till livslös. Man har väl i och för sig alltid någonting att klaga på, men det är svårt att få ihop allting just nu, rent tidsmässigt that is.

Tanken har slagit mig att det är mindre än en månad till jag fyller år. Vilken meningslös ålder, 22. De enda åldersgränser jag har kvar att passera är medelålderskrisens 40, pensionsålderns 70 och det magiska 100. Jag räknar nämligen kallt med att pensionen kommer senareläggas innan jag kommer dit samt att jag med en diet av pasta, chips och baguetter kommer nå tresiffrigt.

Nu. Räkna digitalteknik. 22 (decimalt) = 10110 (binärt) = 16 (hexadecimalt).

Just nu: Okkervil River - Bruce Wayne Campbell Interviewed On The Roof Of The Chelsea Hotel, 1979

Inga kommentarer: