8 september 2008

Mitt nya liv.

Nu har jag gått på Chalmers i ungefär tre veckor. Det började ganska lugnt tack vare de två introkurser jag knappt behövde närvara på. Senaste veckan har det dock blivit mer att göra med en kurs i digital- och datorteknik samt objektorienterad programmering. Mycket känner jag till sen jag läste i Linköping, men vi är snart ikapp och förbi så det gäller att hänga med direkt.

Även om det är en omställning så är det skönt att äntligen känna att jag är på väg mot nånting. Det känns dubbelt att utmanas med uppgifter om hur vanliga matematiska beräkningar ska göras med 1:or och 0:or i de minsta delarna av en dator, eller hur man skapar en klass för hantering av rationella tal. Det är irriterande, bökigt, svårt och alldeles.. Alldeles underbart.

Jag har trivts bra med mitt jobb sen jag flyttade ner, men det har inte gett någon större intellektuell stimulering. Predikaren säger det bäst; Allting har sin tid, och vart företag under himmelen har sin stund. Det är vackert i all sin enkelhet och storslaget i sin sanning.

Detta inlägg är förövrigt en paus i pluggandet. Ska inte vara i skolan förrän kl 13.15, men här sitter man likväl och gör skolarbete. Det är det som är mitt lilla bekymmer just nu, att få tiden att gå ihop. Jag har nämligen inte slutat jobba, utan jobbar så fort tillfälle ges. Denna vecka går jag i skolan måndag till fredag, men torsdag och fredag slutar jag tidigt så då blir det till att jobba på eftermiddagen och kvällen. Även lördagen ska det jobbas innan det är dags för NollFinalen på skolan.

Fotografen åkte nyss iväg för att besöka våra vänner från den Gamla staden som gjort oss sällskap som Göteborgsbor. Det slog mig att jag inte träffat dem ännu, trots att det var säkert en månad sedan de flyttade hit. Det måste lösas snarast. Nästa vecka måste en kväll kunna tillägnas detta.

Just nu: Damien Rice - Accidental Babies

Inga kommentarer: