28 september 2008

Så, i glödgad malms sken, gick Pompeji under


Hemma igen. Två dagar och tre kvällar i residensstaden numero uno. Back on track, så att säga. Fick, något oväntat, min födelsedag firad igår, trots att det är ytterligare 1½ vecka innan den stora dagen egentligen infaller, men med tanke på avståndet så är det väl kanske rimligt. Jag fick en kokbok, kökshandukar och, till min stora förtjusning, en skivspelare att komplettera stereosystemet med.

Skivspelaren packades upp och kopplades in så fort jag kom hem och har hunnit spela två tredjedelar av mina vinyler. I bristen på skivspelare så har mina inköp av vinyl varit väldigt få, så två tredjedelar är detsamma som två, men nu ska det bli ändring! Kanske en tur till Vinylium imorgon..

Det var väldigt lugnt i Linköping. På torsdagen avnjöts pizza och dålig hockey mot Södertälje tillsammans med kära vänner. Fredagen tillbringades med bror och aftonen med hela familjen och flickvän. På lördagen äntrade vi efter firandet Cloetta Center och fick bevittna ett svidande nederlag mot Timrå, följt av en stabil seger för Färjestad. Kvällen blev även den lugn och behaglig.

Imorgon är det dags för ytterligare en labb. Just nu har jag dock fruktansvärt tråkigt. Måste hitta på nåt.

Just nu: Digitalism - Magnets

Inga kommentarer: