22 september 2008

Mot de öppna viddernas land

En näktergal plågar mig, tidigt och sent,
med sånger, där himlen blott vet vad han ment!
Hans svärmiska längtan mitt bröst ej förstår,
och blint är mitt öga för sångarens tår.
 - P.D.A. Atterbom

I helgen beger jag mig mot mina rötters stad på den vida slätten. Det var längesedan jag var där sist, jag ser fram emot besöket.

I lördags var jag och hälsade på mina vänner i Majorna. Det var väldigt trevligt och jag hoppas det blir betydligt fler gånger. Mycket skratt och en smula nostalgi. Fick även inspiration att börja läsa lyrik igen.

Chalmers behandlar mig fortfarande väl. Ytterligare en laboration avklarad utan större svårigheter och föreläsningar passerar i revy. Ungefär hälften av min första läsperiod är avklarad, alltså en fjärdedels termin vilket ger ett åttondels år, exklusive tentor. Alternativt kan man se det som att 2% av min utbildning har gått och blivit old news.

Till sist. LHC vann rättvist mot SAIK med 5-4 efter ett hattrick av The Million Dollar Man.

Just nu: Kings of Leon - Cold Desert

Inga kommentarer: