28 oktober 2008

Sol! Slå hål på regnets järngrepp, öppna horisonten för din drottnings skepp

Efter ett uppehåll som känts som en evighet, på gott och ont, så har läsperiod två nu dragit igång. Det har varit skönt att vila upp sig lite, då jag inte heller har jobbat något, men nackdelen är att jag nu helt tappat den studierytm som jag hade hittat. Det blir till att försöka hitta tillbaka dit.

En av kurserna läser jag med IT2, vilket därmed inte blir lika socialt givande eftersom alla andra känner varandra, så man blir något av en outsider. Igår skrev vi upp oss på labblistor och man ska jobba i par, så antingen så blir jag väl ihop föst med någon annan eller så får jag hoppa in i någon färdig grupp. Det blir säkert spännande.

I söndags var jag och mina medkämpar i TANTE (det är en förkortning..) på Kelly's för ytterligare en söndagsquiz. Vi landade sådär en tio poäng sämre än förra gången, vilket innebar en mittplacering. Något av en besvikelse jämfört med förra veckans placering i topp fem, men vi återkommer nästa gång, bättre och starkare än någonsin.

Till sist; jag är förälskad i Glasvegas. Tänk dig The Jesus and Mary Chain spelandes post-punk revival, ett skottskt Interpol med smak för shoegazing och socialrealistiska texter. (OBS! Jag jämför inte James Allans röst med Paul Banks, hur sjukt hade inte det varit?!?!)

Och ännu mer sist: Förlåt, det här inlägget var verkligen kasst. Jag ska göra bot och bättring. Ses.

Just nu: Glasvegas - Geraldine

Inga kommentarer: