22 oktober 2008

Var hälsad fader, du som hyllar vår färd in i dödens gap

Har haft det ganska lugnt nu på sistone då jag inte har några tentor. Trots att jag var ute i god tid innan terminsstarten med att ansöka om tillgodoräknande av kurser så fick jag först förra veckan, och då av en ren slump, reda på att jag inte hade behövt läsa de två kurserna i läsperiod 1. Jag känner ett styng av bitterhet när jag tänker på det, men nåja, errare humane est och så vidare. Jag har ytterligare några tillgodoräknanden i vilket fall.

Igår var jag på bio och såg Max Payne som av en rörande enad kritikerkår har sågats längs fotknölarna. Den va inte så hemsk, men som vanligt med filmer som baseras på ett spel man spelat, en bok man läst och dylikt så kan jag inte låta bli att tänka att jag hade gjort det bättre. Filmen byggdes alldeles för lite på den film noir-känsla som präglar spelet, filmmakarna kunde inte låta bli att göra den kvinnliga lönnmördaren lite mer "kvinnligt känslosam" och anpassade språk och bild för att få PG-13 i USA och så vidare.

Annars så känner jag mig mest rastlös. Jag har nämligen beställt en Macbook på Apple Store och tar därmed, precis som utrikesminister Carl Bildt, klivet in i Macvärlden. Då jag lider av bristande tålamod så är det en riktig pärs att rulla tummarna i minst två veckor i väntan på den. Trots det så är jag ganska stolt över mig själv, då det känns som ett ganska bra klipp då jag får 10% studentrabatt på datorn, en skrivare utan extra kostnad samt en iPod nano för ynka 275 kr.

Kontentan av allting är väl ändå att jag är ganska tillfreds med tillvaron. Hur är det med er?

Just nu: Cut Copy - So Haunted

Inga kommentarer: